Jag vill det så sjukt mycket!

Asså jag har alltid velat åka till Usa så länge!!! Men min största största dröm är att åka som utbytesstudent till Usa! Hos många personer kan det låta läskigt, åka till ett land i ett eller ett halvt år, gå i en helt ny skola, bo i en helt främande familj, prata ett helt nytt språk. Men för mig är det en dröm, så klart skulle man sakna sina familj och vänner sjukt mycket. Men tänk hur mycket man mognar och växer som person. Det kanske kan vara jobbig den första veckan i en helt ny skola, nya människor och nytt språk men man skulle lära sig jättemycket.
Jag har läst jättemycket om det här utbytesstudent, gått in på tusen olika sidor och läst miljoner olika bloggar om deras år i t.ex Usa. Och det dom alltid nämner i sina bloggar är, "det var mitt livs upplevelse och jag ångrar inte en sekund att jag åkte hit"! Därför skulle ja så gärna lite senare i mitt liv åka som utbytesstudent till Usa.
Såklart finns det nackdelar t.ex man kanske inte får den perfekta värdfamiljen i början, men man kan alltid lösa problemen alltså byta familj med hjälp av ert program som man väljer t.ex http://ef.se . Man kanske kan få jättestor hemlängtan. Men alla som jag har läst om som har varit utbytesstudent säger alla dom här jobbiga grejerna, men dom säger också att det var helt underbart, möta en helt ny kultur och det var som att bli inkastat i en high school film.
Men Jag ville bara berätta det för jag tycker om man får chansen så tveka inte. Men jag kanske inte kan säga så mycket själv för jag har inte gjort det. Men eftersom majoriteten säger att det var underbart så kanske ni kan räkna ut själva!
Ändå fast jag kanske inte får eller kan så ska jag försöka så mycket som möjligt!!
Hej Då!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0